Regulamin sklepu

Regulamin Sklepu Internetowego froxan.pl

§ 1 DEFINICJE

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  2. Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  3. Konto – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto, w którym gromadzone są jego dane oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
  4. Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
  6. Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem froxan.pl.
  9. SprzedawcaWIRAL Wojciech Węglowski, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP: 7343070446, REGON: 383909423, z siedzibą przy ul. 1 Brygady 20/37, 33-300 Nowy Sącz.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres do korespondencji: WIRAL Wojciech Węglowski, ul. 1 Brygady 20/37, 33-300 Nowy Sącz
  2. Adres e-mail: [email protected]
  3. Telefon: [UZUPEŁNIJ NUMER TELEFONU SKLEPU]

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży potrzebne jest:
    • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
    • urządzenie z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w polskich złotych.
  2. Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  6. Sprzedawca przekazuje Kupującemu uprzywilejowanemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  7. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie (założyć Konto) lub dokonywać zakupów bez rejestracji.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
    • zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy: [UZUPEŁNIJ NUMER KONTA BANKOWEGO]
    • za pośrednictwem platformy płatniczej imoje.
    • [OPCJONALNIE] za pobraniem, tj. gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.
  2. Operatorem płatności elektronicznych jest ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice.
  3. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry (przelew lub płatności elektroniczne), za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
  4. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
  2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie przy opisie produktu.
  3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po zaksięgowaniu wpłaty.
  4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
  5. Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    • Komentarz dla Ciebie: Jeśli planujesz wysyłkę za granicę, ten punkt należy zmienić.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący uprzywilejowany musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem).
  4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację przed jego upływem.
  6. SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    • W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
    • Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
    • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    • Towar należy odesłać na adres podany w § 2 Regulaminu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni.
    • Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
    • Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
    • W przypadku towarów, które ze względu na swój charakter (np. duże gabaryty) nie mogą zostać odesłane w zwykłym trybie pocztą, Kupujący również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu. Szacowana wysokość tych kosztów zostanie podana w opisie towaru w Sklepie.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu uprzywilejowanemu w odniesieniu do umowy:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
  4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§ 9 REKLAMACJE (RĘKOJMIA)

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
  2. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
  3. Wobec Kupującego uprzywilejowanego, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.
  4. Reklamację należy zgłaszać na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
  5. W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się zawarcie m.in. zwięzłego opisu wady, okoliczności jej wystąpienia, danych Kupującego oraz jego żądania w związku z wadą towaru.
  6. Jeśli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia w przypadku Kupującego uprzywilejowanego pokrywa Sprzedawca.
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o celach oraz podstawach prawnych przetwarzania, a także o odbiorcach danych i prawach przysługujących Kupującemu – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce Prywatności.

§ 11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Kupujący będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  3. Konsument może również skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. Platforma dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa). Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.